Bush camping in Botswana - Reisverslag uit Natá, Panama van Coco Derink - WaarBenJij.nu Bush camping in Botswana - Reisverslag uit Natá, Panama van Coco Derink - WaarBenJij.nu

Bush camping in Botswana

Blijf op de hoogte en volg Coco

01 Januari 1970 | Panama, Natá

Na de 12 dagen hebben we van 10 familieleden afscheid genomen. Het avontuur gaat verder in Botswana. In Windhoek is er iemand bijgekomen in de truck en zij is tevens mijn nieuwe tent mate.Bij grensovergang was er eerst een medische controle vanwege Ebola dit was ook al bij de zuid Afrikaanse grens. Gelukkig we kunnen allemaal door. Vlak hierna hoorden we een luide knal.... Lekke band! gelukkig konden we het combineren met de lunch en kon onze gids het vervangen. Het is een groot avontuur. Eerst het raam en nu de band. Het erge is dezelfde avond is er een ander raam kapot gegaan. Na flink wat kilometers zijn we in Maun. Hier heb ik met enkele andere van de reis een optionele activiteit geboekt. Een scenic flight over de Okavango delta. We moesten op het vliegveld van Maun inchecken en zelf langs paspoort en sucurity controle. Hierna werden we verdeeld in 2 vliegtuigjes voor 4 personen. De vlucht was prachtig ongeveer 100 meter boven de grond a 45 minuten lang. we hebben grote groepen Olifanten, Nijpaarden en Buffels gezien. Prachtig het landschap zoveel groen, water en dieren. En bijzonder want het water in de delta raakt nooit de oceaan. De vlucht was prijzig maar dat was het helemaal waard!

In de avond heb ik het meest schattige dier op aarde gezien. In het Engels heet het baby bush. Het is het aapje met die grote ogen in de Madagascar film(Mort) en dan de baby variant. Het zijn aapjes zo groot als een eekhoorntje. Geweldig! We hebben een kleine tas ingepakt voor 2 dagen kamperen op een eilandje in de natuur van de delta. De volgende ochtend Zijn we weer vroeg vertrokken in een open truck met enkel noodzakelijke spullen. Bij een klein dorpje met wat hutjes pakken we alle spullen over in Mokoro's ( Kano's) in elke mokoro passen 2 mensen + een gids die de kano met een stok voortbeweegd in alle hitte komen we na 2 uur aan op ons eiland. Na het opzetten van het kamp hebben we de rest van de middag siesta vanwege de hitte. Gelukkig mogen we onder begeleiding het water in. Vanwege alle wilde dieren ging er altijd een gids mee. Dit was nodig want de olifanten waren soms 5 meter van ons kamp! Tijdens een avond wandeling en mokoro tocht zijn we een krokodil tegen gekomen in ons Bush zwembad. Iedereen was blij dat we dat niet eerder gezien hadden.

De eerste nacht was wederom kort. Om 6 uur gingen we al op pad voor een wat later bleek 20km wandeltocht om dieren te spotten. Na enkele uren werd het toch alweer aardig heet en met slechts een halve liter water en ontbijt van thee en koekje was het erg pittig. We hebben nijlpaarden, gnoe's, zebra's, giraffen en Olifanten gezien. Dit keer niet vanuit een truck of achter een veilig hek, maar puur natuur. Fantastisch maar zwaar en vermoeiend. Na 2 van deze dagen in de wildernis verlaten we de delta op naar Chobe National park. En je raadt het nooit weer een lekke band. Dit keer een de binnenband en 1 van de bouten was kapot waardoor we 3 uur moesten wachten op hulp. Uiteindelijk om 22 uur aangekomen in het kamp en nu wachten op het diner.

• 31 Oktober 2014 - 22:20

Maja:

Nou Coco best pittig hoor. Maar wel geweldig wat ik lees. Geniet er nog maar van. Dikke kus

• 31 Oktober 2014 - 23:56

Marcel En Patricia:

Coco,

Als wij je verslag zo lezen dan moet dit toch wel het avontuur zijn wat je wilde; iets nieuws, spannend, vermoeiend, afzien en vooral nieuwe indrukken opdoen en genieten!
    Blijf vooral genieten, uitrusten kan later wel weer (denken we).
    Marcel en Patricia

• 01 November 2014 - 00:24

Erik:

Heerlijk om je avontuur te volgen. Geen dag verloopt volgens plan das pas echt een avontuur. Nogmaals ben nog steeds jaloers.....
    Geniet er van de komende tijd......

• 01 November 2014 - 10:47

Marli:

Lief dat aapje...
    Zoals je het beschrijft lijkt het geweldig, de warmte en weinig comfort moet je voor lief nemen en dat kun je wel... Liefs van Marli

• 01 November 2014 - 15:33

Ilona:

Dit is echt een avontuurlijke reis met alle gebreken en wordt het niet saai. Haha. Ik hoop dat je veel foto's maakt. Kan niet wachten die te zien en jou enthousiaste verhalen erbij.
    Liefs.
    PS heb vandaag met oma en mama ook olifanten gezien maar die stonden achter een hek en dan te bedenken dat jij ze daar zo in de natuur tegenkomt.... geweldig