Hallo Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Coco Derink - WaarBenJij.nu Hallo Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Coco Derink - WaarBenJij.nu

Hallo Kaapstad

Blijf op de hoogte en volg Coco

11 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Ooh wat was het geweldig in Dubai met mijn vader. Zulke mooie, gave en indrukwekkende dingen gedaan. Dessert safari, skiën, cocktail in de Burj al Arab en zelfs op het strand geweest. De dagen gingen echt veel te snel voorbij.

Even wat grappige feitjes op een rij:
1. Er zijn in Dubai vast metro coupés voor vrouwen( hier mogen dus geen mannen in)
2. Arabische Emiraten mensen in Dubai en abu Dhabi krijgen boetes van €300 tot €500 als ze in een vieze auto rondrijden. net zoals als ze afval veroorzaakt. Daarom is het zo schoon.
3. Echt Emiraten krijgen banen in de overheid met salarissen van €5000 tot €8000 of meer en krijgen ook een villa van de Sheik en delen mee in de Oliewinst ( let op dit geld voor 100% emiraten niet geldig als je een emiraatse man of vrouw versiert)

Mijn lieve vader heeft me met de taxi afgezet bij het vliegveld om 12 uur s nachts want ik had een vlucht om 2.35. zwaai zwaai knuffel en daar sta ik dan alleen op t vliegveld in Dubai. Na wat vertraging begin ik aan mijn eerste vlucht waar ik de enige blanke passagier ben die naar Nairobi vliegt. Echt uniek toch?
Ontbijten in t vliegtuig om 4 uur met een kipspies en gebakken aardappelen het moet toch niet gekker worden haha. 2e vlucht in Nairobi Kenia naar Johannesburg ging makkelijker, maar ook weer vertraging. En dan de laatste vlucht van 2 uurtjes naar Kaapstad! Met tijd verschil erbij ben ik al zo n 16 uur aan het reizen.

Ik volg tegenwoordig zo n facebook pagina #passengershaming waarin fotos worden geplaatst van vliegtuig passagiers die beetje ongewoon doen. Nou daar kan ik over meepraten. Boeren, scheten, security slaan en met blote voeten op de leuning van een amdere passagier ik heb het allemaal al meegemaakt.

Het hostel gevonden ik slaap er met 2 oudere Japanners. Het is een prima plekje. Nu nog wat mensen leren kennen. Dat gaat hier overigens heel gemakkelijk. Dag 1 gaat van start ik heb in ieder geval een lunch afspraak met een meisje uit Senegal. En 1 telefoon nummer vaneen jongen uit Mozambique. Eens zien wat de dag brengt.



  • 11 Oktober 2014 - 19:08

    Marli:

    Je komt met andere culturen in aanraking en je bent er niet altijd blij mee. Wel avontuurlijk..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coco

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 5817

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 11 December 2014

Ultimate Africa overland tour

Landen bezocht: