Hakuna matata Zanzibar - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Coco Derink - WaarBenJij.nu Hakuna matata Zanzibar - Reisverslag uit Nungwi, Tanzania van Coco Derink - WaarBenJij.nu

Hakuna matata Zanzibar

Blijf op de hoogte en volg Coco

19 November 2014 | Tanzania, Nungwi

Bij aankomst op het mooie Zanzibar stond er een spice tour op het programma. Dit was zeker de moeite waard in een wandeling door het bos hebben we verschillende specerijen gezien. O.a. citroengras, kruidnagel, kaneel, pepers, vanille en ook wat fruit zoals ananas, sterfruit, jackfruit, roze appels en bananen. Er liepen allerlei jonge jongenset ons mee die steeda weer iets leuks in elkaar knutselde van bananen bladeren. O.a ring, armband, zonnebril en een tas waar we de specerijen in konden verzamelen. We kregen dus steeds cadautjes. Ook hebben we gezien hoe ze de kokosnoten uit een hoge boom halen en vervolgens hebben we de melk gedronken en de kokos gegeten. Na een fruitproeverij zijn we naar de accommodatie gegaan. Direct aan het witte strand vol met krabben. Prachtig helder water. De dag erna ben ik als extra activiteit gaan snorkelen dit was heel gaaf afgezien van het feit dat het regende. Ik heb heel veel Dori vissen gezien ( uit finding nemo) schildpadden, zebra vissen en genoeg andere kleurijke vissen. Erg tof om te doen. Er was niet echt een plek om uit te gaan voornamelijk omdat we er op zondag enaamdag waren. De laatste dag waren we in de hoofdstad Stone Town. Erg gelovig veep moslims en op schoolpleinen honderden jonge kinderen met hoofddoeken. De straatjes in het centrum zijn erg smal en naasr voetgangers crossen er ook fietsers en scooters door heen. Hoe is het mogelijk? Op de markt werden overal kale kippen, schapenkoppen en hele vissen verkocht. Je zou toch denken dat met 35 graden en in de buitenlucht dut niet erg hygiënisch is. In de middag wilde iedereen slapen. Hierdoor ben ik alleen naar het strand gegaan. Dit was echt fantastisch 500 meter strand voor mij helemaal alleen. LUXE! totdat een half uur later de scholen uit waren. Honderden kinderen( alleen de jongens) kwamen naar het strand. Waardoor ik de bezienswaardigheid van het strand werd. Binnen enkele minuten was ik omsingeld door 40 jongens. Ze wilde graag Engels spreken ook al was hun woordenschat erg beperkt. Na een tijdje kreeg ik beveiliging van het hotel die de jongens op afstand hield. Ooh en er was iemand die met zijn koe ging zwemmen. Ik heb zo hard gelachen toen ik in het water lag en er een koe naast me zwom. En toen weer met de ferry terug in de vroege ochtend naar het vaste land. Poeh wat was ik zeeziek nog erger als op de heenweg. Ik was blij toen we aan land waren.

In de dagen hier heb ik Swahili geleerd hier een snel cursus.

Jambo = Hallo
Hakuna Matata = no worries en alles op zn tijd.
Pole Pole = langzaam langzaam
Karibu= Welkom
Lala Salama = welterusten

  • 19 November 2014 - 20:37

    Ilona :

    Wat een giller dat had ik wel willen zien die koe aan het zwemmen in de zee. Hilariteit
    Ik hoop dat je hebt genoten van alle mannelijke aandacht op het strand maar ben ook heel erg blij dat er geen lekker ding bij was, anders blijf je daar nog en dat willen wij natuurlijk absoluut niet

  • 19 November 2014 - 20:41

    Ilona :

    Zie dat er elke keer text wegvalt of ik schrijf te veel
    Veel plezier bij het vervolg van je reis en ik verheug me nu al op het volgende reisverslag. Dikke knuffel van mij

  • 19 November 2014 - 21:04

    Erik:

    Wat een superverhaal weer Coco.
    Heerlijk om te lezen.
    En fijn dat je zo van deze trip geniet.

    X Erik

  • 19 November 2014 - 21:49

    Marli:

    Waarom verbaast t mij niet dat jij geen middagslaapje doet...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coco

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 5802

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 11 December 2014

Ultimate Africa overland tour

Landen bezocht: