Yeah Wildlife!!! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Coco Derink - WaarBenJij.nu Yeah Wildlife!!! - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Coco Derink - WaarBenJij.nu

Yeah Wildlife!!!

Blijf op de hoogte en volg Coco

26 Oktober 2014 | Namibië, Windhoek

Op de 2e dag in Swakopmund was het uitslapen haha. Geen wekker om 6 uur maar 8 uur. Met een groot gedeelte van de groep werden we opgehaald voor Sandboarding( snowboarden in het zand van de duinen af in de woestijn) met een uitrusting van snowboard schoenen en een snowboard moeten we de zandduinen oplopen. En dat was zooo zwaar!!! elke stap die je zet zak je weg. Daarnaast waren duinen heel hoog want je glijd niet zo makkelijk als op sneeuw dus het was een behoorlijke klim. Eenmaal boven gingen we naar beneden. Sommigen waren aardig goed, want die snowboarden al langer, maar voor mij was het toch lastig. maar ja als je viel, viel je in het warme zand en tussen de schorpioenen. eenmaal beneden kon je het hele eind weer ophoog lopen. .... Na 3 keer ging het stukken beter en kregen we de kans om op je buik op een matje van de duin te gaan. Er stond iemand beneden je snelheid te meten met een lasergun. Ik had 76 km per uur. Dit was samen met iemand het snelste. poh wat ging dat hard! wel heel gaaf.

Na het eten van Oryx steak en springbok schnitzel ging het avontuur verder naar Spitskoppe. Voor wie de term big mac index en bier index kent is er nu een nieuwe variatie ... de Amarula index! Deze heb ik in het leven geroepen nafat we in elke plaats een fles hebben gekocht. Een fles van 750ml kostte 110 rand dit is omgerekend €8,-. Erg grappig ik ben begonnen met het delen van Amarula. Hojoon is een koreaan in de groep en hij schonk alle de glazen in behalve zijn eigen. Wij keken elkaar aan zo van wil jij niet.... Toen bleek dat het in Korea ongeluk brengt als je je eigen glas in schenkt. Nu we dat weten schenken we natuurlijket alle liefde zijn glas in. Bij Spitskoppe kregen we een geweldige beleving in de wildernis tussen enkele rotspartijen. Zonder water en toilet..

En dan was het eindelijk zover. Het wildlife avontuur in Etosha om 6 uur opstaan. Terwijl we naar het Etosha gebied reden zag ik ineens een giraf langs de weg. Ik kan nuet omschrijven welk gevoel er door me heen ging maar er kwam een enorme lading adrenaline vrij! Geweldig! Eenmaal in het national park is het natuurlijk afwachten wat we te zien krijgen. We hadden erg veel geluo want de gids zag na 15 minuten al 2 leeuwen. Ze waren een beetje op afstand maar gaaf om te zien. vervolgens zagen we heel veel zebra's, alle soorten bokken en vogels. Bij een waterhole kregen we wat vrije tijd. Na enkele minuten zag ik 2 enorme Olifanten aankomen lopen. Waaaaauwwww zo groot en langzaam echt prachtig! Spontaan liepen er tranen over mijn wangen van blijdschap en geluk denk ik. Er liepen later ook giraffen zulke leuke beesten vind ik dat. Vanwege de vroege ochtend sliep iedereen behalve ik en nog iemand. Dat was het moment dat ik een Cheetah zag. Mijn ogen konden het amper geloven en het duurde ook even voor het tot me doordrong. Ik riep dat we moesten stoppen en tpen werd iedereen wakker en zag de Cheetah!!! beetje ver weg maar toch.

In de avond bij het kamp hebben we Neushoorns gezien. Je kunt echt de hele nacht bij de Waterpunten zitten als je wil. Tussen onze te tenten lopen regelmatig jackhalzen en honingbadgers zo grappig!

Dag 2 in Etosha was 5 uur opstaan!!! want zodra de gate opengaat wilden we op safari. En dat was 6 uur. Dat was het allemaal waard want een half uur later zagen we 2 mannetjes leeuwen echt 5 a 10 meter vam onze truck!. De ogen zijn echt zo helder en mooi. Drze dag nog een hyena, neushoorns, olifanten, dode olifant, gnoe's en veel meer gezien. Bij het volgende kamp heb ik s avonds een tijdje in het donker bij het waterpunt gezeten. Het is behoorlijk druk iedereen wil kijken. Op een bepaald moment waren er 3 Big 5 animals
rondom het waterpunt op hetzelfde moment. Leeuwen, Olifanten en neushoorns.

Wat een geweldige ervaring en beleving was dit ik kan niet wachten om meer te zien. Dit is de laatste dag in Namibië. Ik kan Namibië afsluiten als een mooi land met veel verschillende landschappen, weersomstandigheden en niet erg duur. We zijn in Windhoek waar we afscheid nemen van 10 familieleden ( zoals we elkaar noemen) Op naar Botswana!

  • 26 Oktober 2014 - 16:03

    Marli:

    Zo mooie natuur,

  • 26 Oktober 2014 - 16:29

    Erik:

    Wat een geweldig verslag weer Coco. Leef helemaal met je mee. Namibie klaar nu. Op naar ........

  • 29 Oktober 2014 - 18:35

    Ilona :

    GEWELDIG weer om je verslag te lezen en nu weet ik wat we gaan doen. Een Zandlift in Namibië bouwen dan hoef je niet meer de sjokken haha.
    Veel plezier in Botswana kan niet wachten om je ervaring daar te lezen. Dikke knuffel van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Coco

Actief sinds 29 Sept. 2014
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 5804

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2014 - 11 December 2014

Ultimate Africa overland tour

Landen bezocht: