Van Woestijn naar wereldstad - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Coco Derink - WaarBenJij.nu Van Woestijn naar wereldstad - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Coco Derink - WaarBenJij.nu

Van Woestijn naar wereldstad

Blijf op de hoogte en volg Coco

04 Oktober 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Wat een aankomst in Dubai. Na een nachtje doorhalen in het vliegtuig, vliegen we over Dubai met echt direct een aantal herkenningspunten van google maps/streetview zoals de palm eilanden, burj Khalifa en burj al Arab. Dit vliegveld moet het grootste ter wereld worden en is net 1 dag geopend. Arkefly had nog niet eerder daar geland en wordt traditioneel verwelkomt op het vliegveld door de brandweer met de brandslang. grappig he? Door een oplettende mede passagier bleek iemand bij de douane een visum te hebben gegeven met de verkeerde datum( 3 sept) dus hebben wij een visum gekregen die al verlopen is. Gelukkig zorgde de reisleiding dat er een goede stempel in kwam. pfieuw.... lekker begin.... en dan rijdt je ineens 20 minuten door de woestijn voordat je bij het inmens grote Dubai aankomt.

Heel gek is ondanks de grote afstanden kun je helemaal niet ver kijken alsof er mist is terwijl er straks blauwe lucht is... dit komt dus door de hoge luchtvochtigheid. Het is ongeveer 36 graden en dus super benauwd maar gelukkig is er overal airco. In alle metro, hotels, winkels en zelf in de afgesloten bushokjes.

Direct na aankomst in het hotel op pad gegaan. metro ticket gekocht en op naar de Dubai Mall en de Burk Khalifa. Na 3 x het verkeerde gebouw te hebben gefotografeerd ziet we het echte gebouw. Niet te begrijpen waarom we het gemist hadden.... want het zien van dit gebouw is echt heeeeeeel indrukwekkend. Ik kreeg spontaan de tranen van geluk zo mooi!

2e dag was nog veel fantastischer. een super toffe boattrip met een speedboat over het water gescheurd rondom de palmeilanden, het Atlantis hotel en Burj al Arab. Echt een ervaring om nooit meer te vergeten! Daarna een lekkere frisse cocktail gedronken op de 52ste verdieping van het Marriot hotel met uitzicht op de palm eilanden.

door de hoge gebouwen vergis je je echt in afstanden, maar onthoud 1 ding NIKS IS DICHTBIJ!

Na de monorial door de palmeilanden te hebben genomen hebben we de Vapiano gevonden en met dit heerlijk verdiende eten sluiten wij deze fantastische dag af.

Quote uit vapiano: A balanced diet is a cookie in each hand!

• 05 Oktober 2014 - 09:02

Marli:

Wat ziet er groots uit

• 05 Oktober 2014 - 11:38

Maja:

Prachtig is het daar hè . Nog heel veel plezier samen!!!